کانتینر دو طبقه

زمانی که فضای یک کانتینر برای شما کافی نباشد می‌ توانیم با قرار دادن دو کانتینر روی هم و نصب آنها یک کانتینر دو طبقه بسازیم .البته این که این طبقه ها به وسیله پلکان های داخلی یا خارجی با یک دیگر ارتباط دارند کانکس دو طبقه.

معمولاً کانتینر دو طبقه  قابلیت جایی ندارد به این علت که توسط اتصال های فوندانسیون محکم به زمین متصل می‌شود و این کار برای ایمنی بیشتر سازه است.

کاربرد کانکس دوطبقه

 

کاربرد کانکس دوطبقه

کاربرد کانکس دوطبقه

از این سبک سازه ها معمولاً برای ساخت  آپارتمان دو  مسکونی یا یک دفتر اداری تجاری دو طبقه یا حتی فروشگاه استفاده می کنند. به طور کلی کانتینر دو طبقه یکی از کانتینرهای پرفروش ترین و جذاب تر نسبت به سایر کانتینر ها به دلیل استفاده گسترده از این سبک سازه ها به وسیله آنها می توان ساختمان های شیک و مدرن ویلایی با توجه به آب و هوای منطقه ساخت امروزه استفاده از مصالح سبک و مقرون به صرفه رواج بیشتری نسبت به ساختمان سازی قدیمی دارد. علاوه بر این که مصالح سبک با اتصالات قوی در برابر زلزله و بحران های غیر مترقبه مقاوم تر هستند و آسیب کمتری به ساکنین وارد می کند.

برای مثال یک دفتر ری که محیط گسترده‌ای برای کار ندارد می‌توان به راحتی از یک کانکس دو طبقه شیک به عنوان دفتر استفاده کرد. اگر از معماری درست و صحیحی درون کانتینر استفاده شود متوجه می شویم که مزیت های بیشتری نسبت به یک ساختمان معمولی دارد.

این نوع سازه ها نیز می توان به عنوان خوابگاه دانشجویی یا حتی محل استراحت کارکنان نیز در نظر گرفته شود از آنجایی که مساحت محیطی کمتری میگیرند ولی میتوان تعداد افراد بیشتری را در درون خود سکنا دهند.

در مناطقی مانند کمپ های تفریحی و در کنار دریا در میان جنگل به عنوان محلی برای سکونت و اقامت افراد نیز می توان از کانکس های دو طبقه استفاده کردین کانکس ها میتوان در طبقه پایین به عنوان اتاق پذیرایی و آشپزخانه و در طبقه بالا اتاق خواب ها را قرار داد همچنین دو طبقه بودن آنها با توجه به شرایط محیط جنگل و وجود حیوانات وحشی امنیت بیشتری نسبت به کانتینر های تک یک طبقه دارد کانتینر مسکونی.

روش ساخت

 

روش ساخت

روش ساخت

کانتینر در واقع یک وسیله حمل و نقل بسیار بزرگ است که آنها را در کشتی ها بسیار دیده ایم جنس فولادی آنها باعث شده که بعد از به اتمام رسیدن مهلت حمل و نقل آنها و از نظر فنی غیر قابل استفاده بودن در صنعت حمل و نقل در صنایع ساخت و ساز استفاده فراوانی از این کابین های قوی و مستحکم شود.

اما باید برای اینکه در ساخت یک ساختمان مورد استفاده قرار بگیرند. تغییراتی در کانتینر ها ایجاد شود بعد از کشیدن نقشه دقیق باید جایگاه در و پنجره برش داده شود و در مرحله بعد کف و دیواره ها نسبت به هدر رفته انرژی عایق می شوند.

از آنجایی که دیواره ی از جنس فولادی بوده برای یک محل مسکونی به تنهایی کافی نخواهد بود.

بعد از نصب طبقه اول کانتینر بر روی زمین و اتصال آن به وسیله فوندانسیون به زمین و اطمینان یافتن از مستحکم بودن آن نوبت به قرار دادن طبقه دوم کانتینر بر روی آن است که این اتصالات به وسیله پیچ و مهره انجام می شود.

در مرحله بعد با توجه به سلیقه مشتریان پنجره ها و درها نصب می شود. همچنین جایگاه پلکان نصب می شود .معمولاً از پلکان خارجی برای ۱ کانتینر دو طبقه اداری و پلکان داخلی برای ساختمان مسکونی استفاده می شود.

در این نوع کانکس ها ظاهر و نمای بیرونی ارزش بیشتری نسبت به سایر آن ها دارد و باید نمای بیرونی حتماً توجه کرد تا ظاهری شیک تر و مدرن تر داشته باشد. معمولاً برای استحکام بیشتر در هر دو کف این سازه ها یک لایه بتنی ۸ سانتی استفاده می شود که هدف مقاومت و استحکام بیشتر ساختمان است.

سیستم برق کانتینر

سیستم برق کشی تعیین نوع سازه ها با توجه به بدنه آنها باید کاملاً دقیق و استاندارد انجام شود. همچنین برای جلوگیری از زنگ زدگی سیستم آب و فاضلاب آن نیز باید بدون نشتی و استاندارد باشد. اگر قرار است دو طبقه به عنوان انبارمورد استفاده قرار بگیرد. باید توجه شود که از درب و پنجره ضد سرقت و ایمن استفاده شود.

جنس کانتینر دوطبقه

 

جنس کانتینر دوطبقه

جنس کانتینر دوطبقه

بدنی اصلی کانتینرها در واقع شبیه هم از جنس فولاد گالوانیزه تهیه شده است. البته موادی که برای عایق سازی م و نمای ظاهری و جنس در و پنجره ها به کار گرفته می شود نسبت به بودجه و سلیقه مشتریان متفاوت است.

کاملاً واضح است که هر چه از مواد بهتری استفاده شد قیمت تمام شده کانتینر دو طبقه بالاتر خواهد رفت. کفی هر دو طبقه را معمولا بعد از اتصال و بتن ریزی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی از پلی استایرن و پشم شیشه استفاده میکنند. در نهایت برای نمای ظاهری و مقاومت بیشتر از سرامیک یا پارکت در لایه رویی استفاده می شود.

برای عایق سازی بدنه کانتینر معمولاً نیز از لایه پلی استایرن استفاده می‌کنند. این جنس مانع عبور انرژی از دیواره ها و کف کانتینر می شود. استفاده از رنگهای کوره ای جدا از آنکه مانع آتش سوزی خواهند شد دوام بیشتری داشته و در برابر رطوبت نیز مقاوم هستند.

کانتینرهای دو طبقه از آنجایی که یک ساختمان مجزا محسوب می‌شوند باید دارای سیستم آب و فاضلاب مختص یک ساختمان باشند. همچنین برق رسانی کامل و صحیح برای تک تک اتاق ها و جایگاه های متفاوت درون کانتینر انجام شده باشد.

توجه به ایمنی و استاندارد بودن کابل کشی در کانتینر های دو طبقه نسبت به سایر ساختمان ها باید بیشتر باشد. اگر از آنجایی که دیواره اصلی فلزی است اگر به درستی عایق بندی نشده باشد و کابل کشی صحیح انجام نشده باشند. امکان خطرات برق گرفتگی و آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال دارد کانتینر انباری.

مزایای کانتینر دو طبقه

در باغ ها و زمین های کشاورزی که مجوز ساخت و ساز یک ساختمان را ندارند استفاده از کانتینر دو طبقه یک مزیت محسوب می‌شود. با این امکان که شما میتوانید در صورت نیاز ساختمان خود را به هر مکان دیگری انتقال دهید بدون آنکه نیاز به تخریب سازه داشته باشید. مزیت دیگر کانتینر دو طبقه قیمت بسیار کمتر تمام شده آن نسبت به خرید و ساخت و ساز یک ساختمان معمولی می‌باشد.

امروزه امروزه سرعت عمل حرف اول را در تولیدات و صنایع می زند. اگر بتوانی در سریعترین زمان ممکن با کمترین هزینه ممکن یک سازه ایمن و محکم داشته باشیم بهترین گزینه استفاده از کانتینر ها هست.

این کانکس ها در برابر حوادث پیش رو نیز مقاوم تر نسبت به یک ساختمان آجری آهنی هستند. از آنجایی که امکان فرود آمدن مصالح ساختمان در شرایطی مانند زلزله وجود دارد. با وجود یک کانکس که به وسیله پیچ و مهره متصل شده است. این احتمال بسیار کم است. حتی اگر فرو بریزد نیز خطرات و آسیب های کمتری وارد می کند چرا که به علت سبک بودن مصالح آن است.

معایب کانتینر دو طبقه

 

معایب کانتینر دو طبقه

معایب کانتینر دو طبقه

به هر حال هر سازهای معایب و مزایای خود را دارا می باشد. یکی از معایب کانتینر دو طبقه نازک بودن دیواره آنهاست که البته با بکار بردن متریال اضافی در آن میتوان آن را بهبود بخشید. معایب دیگر کانتینر ها این است که در حین حمل و نقل امکان آسیب به آنها وجود دارد.

از آنجایی که یک کانکس یک سال پیش سازه است و به صورت آماده سفارش داده می شوند. امکان دارد تا زمان رسیدن به هم مقصد مورد نظر آسیب‌هایی از جمله جدا شدن پیچ و مهره ها یا شکستن شیشه ها در آن وارد شود. بنابراین شما باید علاوه بر اینکه از چه شرکتی خرید می کنید به مدیریت حمل و نقل آنها نیز توجه داشته باشید.

نکات قابل توجه

 

نکات قابل توجه

نکات قابل توجه

برای ساخت یک سازه تزیینی مانند یک خانه کلبه کوچک برای کودکان استفاده از کانتینر دوطبقه برای ساخت یک سازه تزیینی مانند یک خانه کلبه کوچک برای کودکان استفاده از کانتینر دوطبقه پیشنهاد جذابی به نظر می رسد.

با وجود اینکه می ‌توان این کانکس ها را با هزینه کمی سفارش داد. معمولاً جایگزین کلبه های چوبی در شرایطی که حفظ درختان حیاتی ترین وظیفه انسانی است. استفاده از کانتینر های دوطبقه امروزه در سراسر دنیا پیشرفته زیادی کرده و در ایالت متحده و آسیا خرید و فروش کانتینر های نو و دست دوم بسیار رواج یافته است.

از آنجایی که هر روزه بر تعداد این کانتینرهای غیر قابل استفاده در صنعت حمل و نقل افزوده می شود. و با توجه به اختلاف صادرات و واردات میان کشورها همیشه تعدادی از این کانتینرها خالی می مانند بهترین گزینه استفاده از مجدد از این سازه فوق العاده است کانتینر دوبلکس.

سخن پایانی

ما تلاش می کنیم با با استفاده از بهترین متریال موجود کانکس هایی با کیفیت بیشتر و در نتیجه دوام بیشتر در اختیار مشتریان قرار دهیم. همچنین با استفاده از دانش و فناوری روز دنیا در ساخت انواع کانتینرهای مورد نیاز مشکلات احتمالی را کاهش داده است.همچنین بر رضایت مشتریان مان بیافزاییم.

b2n

yun