کانکس اداری

کانکس اداری چیست؟ همه ما به دفعات زیادی کانکس و کانتینرها را در مناطق مختلف مشاهده کرده­ ایم. استفاده از این سازه های پیش ساخته بسیار وسیع است و در صنعت، تجارت، ساخت و ساز و … کاربرد دارند. یکی از کاربرد های این سازه های پیش ساخته کاربرد اداری آن هاست کانتینر اداری.

کانکس اداری فضایی شیک و کافی، به همراه امکانات مورد نیاز را برای انواع جلسات فراهم می­کند. کانکس اداری را می­توان در هر مکانی جای داد و با نگهداری اصولی، سال های زیادی از آن استفاده نمود. همچنین می­توان آن را به صورت کارکرده واگذار نمود.

سرعت اجرا، صرفه‌ جویی در هزینه و انعطاف‌ پذیری با استفاده از سازه‌های پیش‌ساخته مانند کانکس اداری معنا پیدا می کنند. این سازه‌های مدرن امکان را ه‌اندازی سریع فضاهای کاری را ممکن ساخته و با قابلیت جا به‌ جایی، امکانات متنوع و طراحی متناسب با نیاز مشتری برای ایجاد دفاتر کاری موقت یا دائمی عالی هستند.

سازه ‌ها به صورت واحدهای مجزای قابل حمل تولید شده و با کنار هم قرار گرفتن طبق نقشه‌های از پیش تعیین ‌شده، اداره کامل و کارآمد را شکل می ‌دهند. این ادارات در مقیاسی وسیع اجرا شده و شامل بخش‌ها و فضاهای کاری گوناگون می باشند.

انواع کانکس اداری

 

انواع کانکس اداری

انواع کانکس اداری

از نظر ابعاد، این سازه ها را در هر اندازه و شکل هندسی قابل طراحی و ساخت هستند. همچنین می­توان انواع امکانات را برای آنها در نظر گرفت. کانکس اداری می­تواند از لحاظ شکل ظاهری بیرونی و داخلی نیز بسیار متفاوت باشد. اسکلت و شاسی کانکس اداری بر حسب نیاز مشتری و شرایط محیطی طراحی و ساخته می­شود.

کانکس های اداری به هر دو صورت پیش ساخته و سفارشی موجود هستند. برای سفارش سازه مورد نظر خود و همچنین انواع مشاوره با ویلاکانکس تماس گرفته و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.

ابعاد کانکس اداری

بر خلاف کانتینر های باربری که باید در حالت استاندارد 12 یا 6 متری باشند، کانکس های سفارشی می­توانند در هر اندازه ای که بخواهید طراحی و ساخته شوند. تنها مشکلی که ممکن است در سازه های بزرگ بوجود بیاید، بحث حمل و نقل آنها به مقصد است کانکس مدیریتی.

در این صورت نیز جای نگرانی نیست و سازه ها به صورت چند تکه ساخته و حمل می­شوند. پس از رسیدن این تکه ها به مقصد، تکنیسین ها تکه ها را سر هم می­کنند. در نتیجه شما می­توانید بر اساس نیاز و زیربنای خود، کانکس اداری را در ابعاد بزرگ، کوچک و یا حتی چند طبقه تهیّه کنید. برای مشاوره رایگان با تیم ویلاکانکس تماس بگیرید.

امکانات کانکس اداری

 

امکانات کانکس اداری

امکانات کانکس اداری

این سازه های پیش ساخته انواع زیرسازی ها را دارند. برق کشی استاندارد، لوله کشی آب و فاضلاب بعلاوه زیرساخت وسایل سرمایشی و گرمایشی در این سازه ها می­تواند تعبیه شود. البته تمامی این­ها بر اساس نیاز شما هستند و در صورت ضروری نبودن حذف می­شوند. برای مثال ممکن است شما به علت استفاده از این سازه ها در مناطق سردسیر، نیازی به زیرساخت وسایل سرمایشی نداشته باشید.

در این صورت می­توانید این هزینه را صرف استفاده از ساندویچ پانل ها برای عایق­ بندی مثال زدنی­شان کنید. کانکس های اداری در مرحله ساخت نیز بسیار انعطاف پذیر هستند و می­توانند کاملا بر اساس نیاز و ایده پردازی خود شما باشند.

برق کشی کانکس اداری

برق سازه های پیش ساخته در ابتدا باید نقشه مشخصی داشته باشد. این نقشه توسط متخصصین رسم می­شود تا تمامی نکات ایمنی رعایت شده باشند. همچنین در صورت لزوم تعمیر سیستم برق، این نقشه می­تواند کمک بزرگی برای تکنیسین باشد تا عملیات تعمیر را به نحو احسن انجام دهد.

پس از رسم نقشه برق، سیم­کشی انجام می­شود. سیم کشی کانکس اداری عموما روی کار انجام می­شود و سیم ها از داک های سفید رنگ که ظاهر خوبی دارند عبور می­کنند. علاوه بر سیم های برق، سیم های دوربین های امنیتی نیز می­توانند از این داک ها عبور کنند.

پس از سیم کشی، این سازه می­تواند با فیوز ها، لامپ های بیرون و داخل، وسایل سرمایشی و گرمایشی و … تجهیز شود. برای تأمین انرژی کانکس اداری، در صورت عدم دسترسی به برق شهری، می­توان از ژنراتورهای بنزینی و گازوییلی استفاده کرد. راه حل دیگر استفاده از انرژی خورشیدی است. البته این روش نیاز به سقف با صفحه های خورشیدی و باتری ها برای ذخیره برق دارد.

لوله کشی کانکس اداری

در این سازه می­توان از انواع امکانات استفاده کرد. لوله کشی آب برای آبدارخانه، سرویس بهداشتی و حمام انجام می­شود. همچنین لوله کشی فاضلاب برای سرویس بهداشتی، حمام و سینک ظرفشویی به صورت زیر ساخت و استاندارد صورت می­گیرد.

لوله کشی در سازه های پیش ساخته باید بسیار با دقت و توسط افراد حرفه ای باشد. چراکه کمترین نشتی می­تواند باعث زنگ زدگی سازه یا از بین رفتن خاصیت عایق بودن آن شود. همچنین می­توان سیستم اطفاء حریق را برای کانکس اداری در نظر گرفت.

یکی از روش های تأمین آب در سازه های پیش ساخته استفاده از منبع آب است. این منبع بر روی سقف سازه سوار می­شود تا فشار آب بدون نیاز به پمپ خوب باشد و بدون نیاز به فضای اضافی بتوان آب را فراهم نمود. لازم به ذکر است که برای سوار کردن تانکر ها بر روی کانکس اداری، می­بایست شاسی و اسکلت را به گونه ای طرّاحی نمود که بتوانند وزن منبع را تحمل کنند.

سرمایش کانکس اداری

 

سرمایش کانکس اداری

سرمایش کانکس اداری

این امر بسته به شرایط می­تواند به روش­های مختلفی انجام شود. برای مناطق مرطوب استفاده از اسپلیت ها توصیه می­شود و بنابراین باید تأسیسات مورد نیاز در سازه تعبیه شوند. برای استفاده از کولر های آبی نیز می­بایست سازه را نسبت به وزن کولر مقاوم ساخت. همچنین برای کولر آبی باید کانال و دریچه مورد نیاز برای فضا را در نظر گرفت.

برق وسایل سرمایشی می­تواند از طریق برق کانکس تأمین شود. برق این سازه نیز از برق شهری، ژنراتور ها یا صفحه خورشیدی تأمین می­شود. برای آب کولر آبی می­توان در صورت وجود لوله کشی آب در منطقه از آن استفاده کرد. در صورت عدم وجود لوله کشی آب می­توان تانکر ها را به کار گرفت.

گرمایش کانکس اداری

برای این کار می­توان از انواع روش های برقی و گازی استفاده کرد. اگر این سازه دارای اسپلیت باشد می­توان در زمستان از آن به عنوان بخاری استفاده کرد. همچنین می­توان از انواع بخاری های برقی برای گرم کردن محیط بهره برد.

برای استفاده از وسایل گرمایشی گازی نیز می­توان از کپسول های گاز استفاده نمود و بخاری های بدون دودکش و با دودکش را به کار گرفت. امر اساسی، اطلاع طراحان و تکنیسین ها از نیاز شما است.

پس از مشاوره دقیق و با خبر شدن آن ها از شرایط، ایده و نیاز شما، آنها می­توانند سازه ای را با بیشترین بازدهی برای شما طراحی کرده و بسازند.

نمای بیرونی کانکس اداری

برای دیواره های بیرونی این سازه می­توان از سایدینگ، کامپوزیت، ساندویج پانل و ورقه های فولادی استفاده کرد. سایدینگ به دلیل طرح و نقش های متنوع، در این سازه ها بسیار طرفدار دارد. سایدینگ از جنس UPVC است و عایق خوبی در برابر رطوبت است. همچنین از مقاومت مناسب و وزن کم برخوردار است.

کامپوزیت آلومینیوم نیز به دلیل ظاهر شیک و مقاومت خوب استفاده می­شود. این متریال چندلایه، سرعت بالایی در اجرا دارد و همچنین رنگ آن بسیار مقاوم است. مزیّت دیگر آن عایق بودن مناسب می­باشد.

ساندویچ پانل ها نهایت عایق بندی را به ارمغان می­آورند. این نوع متریال به دلیل استفاده از ورق های فولادی در برابر انواع آب و هوا مقاوم می­باشد. فضای خالی بین این ورق های فولادی با استفاده از پلی استایرن مرغوب پر می­شود. این متریال به صورت تکه تکه است و با روش خاصی بر روی دیواره کانکس نصب می­شود. نصب این دیواره ها باید توسط افراد با تجربه صورت گیرد.

نمای داخلی کانکس اداری

برای نمای داخلی این سازه عموما از MDF  و UPVC  استفاده می­شود. این دو متریال علاوه بر زیبایی، از انعطاف­پذیری بسیار بالایی برخوردارند. شما می­توانید از بین طرح ها و رنگ های متنوع به سلیقه خود انتخاب کنید. همچنین می­توان از ام­دی­اف برای دکوراسیون خاص مانند قفسه های شیک و… استفاده نمود. مقاومت هر دوی این متریال در صورت نگه داری و عایق بندی مناسب، بسیار خوب است.

سقف کانکس اداری

این مورد را بسته به شرایط جغرافیایی می­توان تک شیب، دو شیب و بدون شیب ساخت. سقف کانکس اداری می­تواند از جنس ورق های سینوسی، ساندویچ پانل ها، سفال، صفحه خورشیدی و … باشد. تمامی این سقف ها زیبایی و کاربرد خاص خود را دارند. برای انتخاب شکل و متریال مناسب سقف بهتر است از متخصصّین در این زمینه کمک بگیرید.

خرید کانکس اداری

 

خرید کانکس اداری

خرید کانکس اداری

این سازه ها در بسیاری از موقعیّت ها به کمک ما می­آیند. زمانی که یک کانکس اداری تهیّه می­کنید، سازه شما لزوماً کاربرد اداری ندارد. شما می­توانید با اعمال تغییرات و یا حتی بدون تغییری، کاربری این سازه را به شکل مسکونی یا خدماتی درآورید کانکس مدیریتی.

همچنین می­توانید سازه خود را به صورت کارکرده واگذار کنید. برای خرید این سازه و انواع کانکس ها و کانتینر های دیگر می­توانید با ویلاکانکس به صورت رایگان مشورت نمایید. ویلاکانکس با بیش از 10 سال سابقه تولید و تعمیر انواع سازه های پیش ساخته در خدمت شماست.

فروش کانکس اداری

در زمینه فروش این سازه همانطور که در مقالات دیگر نیز اشاره کرده ایم، دقت به کیفیت محصول بسیار مهم است. لذا در نظر داشته باشید که پس از انتخاب نوع کانکس مورد نیازتان، از شرکت ها و کارخانجات معتبر خریداری کنید. گروه کارخانجات ویلاکانکس با بیش از ده سال سابقه تولید، جهت فروش انواع کانکس اداری با بهترین متریال در خدمت شماست.

در صورت نیاز به فروش سازه خود نیز می­توانید با ما در ارتباط باشید. سازه شما پس از ارزیابی و در صورت توافق، از اکثر مناطق ایران خریداری می­شود. همچنین اگر قصد تعمیر سازه خود را دارید، تیم مجرب ویلاکانکس در خدمت شماست.

قیمت کانکس اداری

مانند انواع سازه های دیگر، قیمت کانکس اداری نیز بسته به نوع آن متفاوت است. نوع و کیفیت متریال مورد استفاده، ابعاد سازه، امکانات و تجهیزات بکار رفته از جمله عواملی هستند که در قیمت سازه موثرند.

لذا پس از در نظر گرفتن همه این موارد باید به دنبال قیمت نهایی آن باشید. جهت اطلاع دقیق از قیمت های به روز انواع سازه اداری و سایر سازه ها، فقط کافیست با تیم ویلاکانکس تماس بگیرید.

 

اجزای اصلی کانکس اداری

  • کانکس اطلاعات: در قسمت ورودی مجموعه نصب می‌شود و نقشی مشابه کانکس نگهبانی دارد. وظیفه آن راهنمایی مراجعین و کنترل ورود و خروج است و ابعاد کوچکی دارد.
  • اتاق پذیرش یا منشی: بخشی کاربردی که به شکل یک کانتر در سالن انتظار یا واحد مجزا طراحی می گردد. مسئولیت پاسخگویی اولیه به مراجعین بر عهده منشی مستقر در این کانکس است.
  • اتاق مدیریت: شامل میز و صندلی مدیریت، صندلی ‌های مخصوص مراجعین، کتابخانه، کمد و حتی لوازم دکوراتیو است. این واحد اغلب با دکوراسیونی لوکس و امکانات کامل طراحی می گردد.
  • اتاق جلسات: برای برگزاری جلسات اداری طراحی شده و شامل میز جلسات، صندلی‌های مخصوص، سیستم پذیرایی، دکور و تجهیزات مرتبط است.
  • اتاق کارمندان: محیطی برای فعالیت‌های روزمره کارکنان که مجهز به میز و صندلی کاری، صندلی مراجعین، کمد، قفسه و تجهیزات جانبی دیگر می باشد.
  • کانکس سرویس بهداشتی: ضروری‌ترین اجزای اداره پیش ساخته است که یک، دو یا چند چشمه دارد. در پروژه‌های بزرگ، به صورت راهرو دار و با امکانات بهداشتی کامل طراحی می‌شود.
  • نمازخانه: در قالب کانکس یا اتاقک پیش ‌ساخته، مجهز به مهر، جانماز، فرش، سیستم تهویه و نشانگر قبله است.

توجه: امکانات عمومی مانند سیستم‌های سرمایش و گرمایش، نورپردازی، پنجره ‌ها و درب‌ های اختصاصی، دکوراسیون داخلی و لوازم تزئینی در همه کانکس ها وجود دارد.

انواع کانکس اداری و کاربردهای آنها

کانکس‌های اداری بر اساس نوع استفاده و محل استقرار، دسته بندی می‌شوند.

کانکس اداری ساده

طراحی آنها کاربردی و اقتصادی است، شامل امکانات پایه مانند میز و صندلی، تهویه، پنجره و سیستم روشنایی می‌باشد. به منظور فراهم کردن فضای کاری برای تیم اجرایی یا اداری مورد استفاده قرار می گیرد.

کانکس اداری لوکس

دارای ظاهری شیک‌ و امکانات پیشرفته‌تری نسبت به نوع ساده هستند. این نوع کانکس‌ها با طراحی داخلی خاص، متریال با کیفیت بالا، سیستم تهویه مطبوع پیشرفته، نورپردازی حرفه‌ای و دکوراسیونی زیبا ساخته می شوند. برای دفاتر پذیرش مهمان یا اتاق جلسات خاص کاربردی هستند.

کانکس اداری مدیریتی

ترکیبی از امکانات لوکس، طراحی اختصاصی و تجهیزات کامل اداری را در خود دارد. کانکس مدیریتی با هدف استفاده‌ رسمی‌ و برگزاری جلسات کاری با مهمانان و مشتریان کاملا متناسب است.

طراحی داخلی کانکس اداری

با توجه به تردد مداوم کارمندان، مدیران و ارباب رجوع، دکوراسیون داخلی این سازه‌ها باید زیبا و استاندارد باشد.

لازم است فضاهای کاری مرتبط در نزدیکی هم قرار بگیرند تا هماهنگی عملکردی حفظ شود.

میز مدیریت، میز جلسات و صندلی‌های مخصوص کارمندان و مراجعین، همه چیز باید متناسب با نیاز و نوع استفاده انتخاب شود.

سیستم‌های سرمایش و گرمایش، تهویه کافی‌، نورپردازی استاندارد و پرده‌های هوشمند بخشی از امکاناتی هستند که یک کانکس اداری مجهز  در اختیار کاربران قرار می دهد.

در کانکس‌های مدیریتی، استفاده از متریال‌هایی مانند دیوارپوش PVC روکش‌دار و ضد ضربه با تم‌های رنگی شیک مانند کرم/ قهوه‌ای جلوه‌ای زیبا ایجاد کرده و دوام بالا را تضمین می‌کند.

شایان ذکر است که در کانکس‌های اداری مدیریتی تولید شده توسط ……. امکاناتی مانند درب ضد سرقت، کمدهای دیواری، سیستم روشنایی SMD و قابلیت سفارشی ‌سازی کامل، در نظر گرفته شده و محیطی کاملا حرفه‌ای را ایجاد کرده است.

ابعاد کانکس اداری، استاندارد یا سفارشی؟

اندازه‌ کانکس، عملکرد، راحتی و ظرفیت فضای داخلی آن را تعیین می کند.

ابعاد استاندارد کانکس اداری

  • ۳×۲ متر: مناسب فضاهای محدود و استفاده‌ های موقت یا تک ‌نفره مثل اتاق نگهبانی یا پذیرش ساده.
  • ۶×۲.۴ متر: دفاتر کوچک تا متوسط با قابلیت استفاده چند نفره.
  • ۱۲×۲.۴ متر: فضاهای کاری بزرگ ‌تر مانند اتاق کارمندان، سالن جلسات یا ترکیب چند عملکرد در یک کانکس.

ابعاد سفارشی کانکس اداری

در صورتی که فضای موجود در محل نصب خاص است، می ‌توانید کانکس اداری را به صورت سفارشی ‌سازی ‌شده در ابعاد دلخواه سفارش دهید. به عبارت دیگر، این امکان وجود دارد که کانکس، بزرگ ‌تر یا کوچک ‌تر از اندازه‌ های استاندارد طراحی شود.

فاکتورهای مهم در طراحی کانکس اداری

سازمان‌ها و شرکت‌ها نیازهای کاربردی متفاوتی دارند. به همین علت قبل از طراحی و ساخت، باید به چند نکته اصلی توجه شود:

 

  • تعداد پرسنل مستقر در کانکس
  • کانکس در فضای باز نصب می‌شود یا در فضای سرپوشیده.
  • موقعیت مکانی نصب کانکس (در حیاط یک مجموعه، روی پشت ‌بام یا در محوطه مستقل)
  • ابعاد اجرایی کانکس
  • خدماتی در این کانکس ارائه می شود مثل مدیریت، پذیرش، جلسات، مشاوره و غیره.
  • شرایط اقلیمی و آب و هوایی محل نصب کانکس
  • طراحی نقشه‌ اولیه کانکس
  • تهیه کردن متریال مناسب از نظر استحکام، عایق بودن، زیبایی و …
  • تعیین ابعاد، چیدمان داخلی و امکانات فنی بر اساس نیاز واقعی مجموعه
  • برآورد هزینه‌های اجرایی

گاهی اوقات، نیاز مشتری با یکی از نمونه‌های آماده‌ موجود در کارخانه یا کارگاه سازنده هماهنگ است اما در بسیاری از پروژه‌ها نیز طراحی اختصاصی بر اساس شرایط ویژه کارفرما، بهترین راهکار  می باشد.

قیمت کانکس اداری

مجموعه عوامل زیر در تعیین قیمت کانکس اداری دخالت دارند.

متراژ کانکس: بزرگ تر بودن ابعاد و متراژ کانکس، هزینه ساخت را بالا می برد.

نوع ورق مصرفی: کانکس ‌هایی که با ساندویچ پانل ساخته می‌شوند، به علت عایق ‌بندی بهتر و استحکام بیشتر در مقایسه با نمونه‌های ساخته‌ شده با ورق گالوانیزه گران تر به فروش می رسند.

پوشش نمای خارجی: استفاده از نماهای لوکس‌ از جمله کامپوزیت یا سایدینگ، افزایش قیمت نسبت به نماهای معمولی را در پی دارد.

تجهیزات داخلی: امکانات داخلی بیشتر مانند سیستم گرمایش و سرمایش، دکوراسیون سفارشی، پرده ‌های هوشمند، کابینت و …. هزینه‌ی بالاتری را تحمیل خواهد کرد.

تهیه کانکس اداری

دو روش برای تهیه کانکس اداری وجود دارد:

خرید کانکس اداری آماده

کسانی که نیاز فوری به سازه دارند این روش خرید را ترجیخ می دهند. کانکس‌های آماده توسط شرکت‌هایی مانند …… در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف ساخته  و پس از خرید، به سرعت قابل حمل، نصب و استفاده هستند.

ساخت کانکس اداری در محل

در مواردی که امکان حمل کانکس آماده به محل به دلیل ابعاد بزرگ یا شرایط سخت دسترسی وجود نداشته باشد راهکار دوم انتخاب می‌شود. در این روش، اجزای کانکس به ‌صورت جداگانه به موقعیت مشتری ارسال شده و فرآیند نصب و مونتاژ توسط کارشناسان فنی در محل انجام می‌گیرد.