کانکس کارگاهی

در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی تا زمان اتمام پروژه، به مکانی برای استراحت کارگران و یا دفتر مهندسین احتیاج است. به دلیل اینکه ساخت این نوع سازه با مصالح ساختمانی، زمان بر و دردسر ساز است، از کانکس‌های کارگاهی استفاده می شود. در واقع، یکی از ساده‌ترین انواع کانکس، کانکس کارگاهی یا کارگری است.

این نوع کانکس، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی دارند. به طور کلی، کانکس‌های کارگاهی درجهت استقرار کارگران پروژه و یا به عنوان دفتر پروژه کاربرد دارند. کانکس‌های کارگاهی از لحاظ قیمت مقرون به صرفه تر هستند.

زیرا از مواد اولیه ارزان قیمت تهیه می‌شوند. این نوع کانکس‌ها دارای تنوع زیادی هستند و در ابعاد مختلف تولید می شوند. از مزایای این نوع سازه می‌توان به سرعت تجهیز، قابلیت جابجایی، هزینه کم و ضد زلزله بودن اشاره کرد.

انواع کانکس های کارگاهی

 

انواع کانکس کارگاهی

انواع کانکس کارگاهی

کانکس‌های کارگاهی با توجه به سبک و سنگین بودن به دسته های زیر تقسیم می‌شوند. کانکس‌های کارگاهی سنگین: برای تولید این نوع کانکس کارگاهی از آهن آلات سنگین با کیفیت و مقاوم استفاده شده است. این نوع کانکس برای افرادی که به صورت مدام پروژه‌های ساختمانی دارند و یا دارای پروژه‌های طولانی مدت هستند، مناسب است.
کانکس‌های کارگاهی سبک: در ساخت این نوع کانکس‌ها از مواد اولیه سبک استفاده شده است. این نوع کانکس ها برای پروژه‌های که در مدت زمان کوتاهی به پایان می‌رسد مناسب است. طول عمر این نوع سازه‌ها بیشتر به نحوه مراقبت از آن بستگی دارد.
کانکس‌های کارگاهی ساندویج پانل: در ساخت این نوع کانکس، از مصالحی به نام ساندویج پانل استفاده می‌شود. مصالح بکار برده در این سازه، از تبادل حرارت و سرما با بیرون جلوگیری می‌کند. از این نوع کانکس در مناطق بسیار سرد و یا بسیار گرم استفاده می‌شود.

قیمت کانکس های کارگاهی

قیمت کانکس‌ های کارگاهی نسبت به بقیه انواع کانکس‌ها کمتر است. هزینه کم تولید و نیاز نداشتن به امکانات رفاهی از دلایل ارزان بودن کانکس‌های کارگاهی است. قیمت کانکس گارگاهی به عواملی مانند اندازه، نوع کانکس، مصالح بکار برده و تجهیزات بکار رفته در آن بستگی دارد. در ادامه به بعضی از قیمت‌های انواع کانکس کارگاهی به صورت تقریبی اشاره شده است. هزینه کانکس های کارگاهی درجه یک:

  • سازه ۲٫۴۰×۴ متر: ۰۰۰/۰۰۰/۱۵ تومان
  • سازه ۲٫۴۰×۶ متر: ۰۰۰/۶۰۰/۱۸ تومان
  • کانکس با ابعاد ۲٫۴۰×۱۲ متر: ۰۰۰/۳۰۰/۳۶ تومان

قیمت کانکس های کارگاهی سبک

  • کانکس با ابعاد۲٫۴۰×۴ متر: ۰۰۰/۰۰۰/۸ تومان
  • کانکس با ابعاد ۲٫۴۰×۶ متر: ۰۰۰/۸۰۰/۹ تومان
  • کانکس با ابعاد ۲٫۴۰×۱۲ متر: ۰۰۰/۵۰۰/۲۴ تومان

قیمت کانکس های کارگاهی ساندویج پانل

  • کانکس در ابعاد ۲٫۴۰×۴ متر:  ۰۰۰/۵۰۰/۱۸ تومان
  • کانکس در ابعاد ۲٫۴۰×۶ متر:  ۰۰۰/۴۰۰/۲۸ تومان
  • کانکس با ابعاد ۲٫۴۰×۱۲ متر: ۰۰۰/۷۰۰/۴۹ تومان

افزایش امکاناتی مانند سرویس بهداشتی باعث افزایش قیمت تمام شده این نوع کانکس پیش ساخته می شود.

اجاره کانکس کارگاهی در تهران

 

اجاره کانکس کارگاهی در تهران

اجاره کانکس کارگاهی در تهران

این روند در شرایطی مانند انجام پروژه‌های عمرانی و تجاری در زمان کوتاه، پروژه‌های ساختمانی سبک، کارگاه‌های تجاری در حال احداث و پروژه های دولتی سبک انجام می‌گیرد.

زیرا در این مواقع، اجاره سازه کارگاهی مقرون به صرفه‌تر از خرید آن است. البته در شرایطی که برای مدت زمان بیشتر از 6 ماه، نیاز به اجاره کانکس وجود دارد، خرید کانکس دست دوم باعث کاهش هزینه می‌شود.

تهران به دلیل اینکه بزرگترین شهر ایران است، اکثر کانکس سازان در آن شعبه دارند. به طور کلی هر شرکت کانکس سازی قوانین خاص خود را برای اجاره دارد و با توجه به امکانات و ابعاد کانکس برای آن قیمت گذاری می‌کند. برای اجازه کانکس، مابین طرفین قرارداد منعقد می‌شود و در آن میزان امکانات کانکس، مدت زمان اجاره و هزینه آن درج می‌شود.

هزینه اجاره کانکس به مدت زمان اجاره، میزان سالم و نو بودن کانکس، امکانات و تجهیزات کانکس، اندازه کانکس و… بستگی دارد. برای مثال، اجاره کانکس برای 3 ماه، 30 درصد قیمت واقعی کانکس و برای اجاره به مدت 6 ماه، 45 درصد قیمت واقعی کانکس گارگاهی است.

کانکس کارگاهی دست دوم در تهران

بسیاری از متقاضیان خرید کانکس‌های دست دوم، از تهران اقدام به خرید می‌کنند. زیرا در تهران به دلیل وجود رقابت بین تولیدکنندگان، قیمت کانکس‌ها مناسب‌تر است. خرید کانکس‌های دست دوم کارگاهی، بیشتر مناسب پروژه‌های ساختمانی موقت است. همچنین، پروژه‌هایی که به کانکس اختصاصی با ابعاد و ویژگی خاصی احتیاج ندارند، می‌توانند کانکس های کارگاهی دست دوم را خریداری کنند. کانکس دست دوم، قیمت ارزانتری نسبت به کانکس‌های نو دارد.

قیمت یک کانکس دست دوم به میزان تمیزی، سلامت و مدت زمان گذشته از تولید کانکس بستگی دارد. قیمت گذاری در بیشتر مواقع توسط کارشناس فنی انجام می‌گیرد. برای خرید مناسب، بهتر است به میزان تعمیرات مورد نیاز و بازسازی کانکس‌های دست دوم دقت شود. یکی از مکان‌های مناسب برای خرید کانکس گارگاهی دست دوم در تهران، تولید کنندگان کانکس است.

زیرا، بسیاری از تولید کنندگان این سازه، کانکس‌های کارگاهی تولیدی خود را از خریداران بعد از مصرف، خریداری می‌کنند و به عنوان کانکس‌های دست دوم به فروش می رسانند.

ابعاد کانکس کارگاهی

 

ابعاد کانکس کارگاهی

ابعاد کانکس کارگاهی

کانکس‌های کارگاهی یکی از پرکاربردترین سازه های پیش ساخته است. کانکس‌های کارگاهی در ابعاد مختلف قابل اجرا است. این نوع کانکس، بیشتر با طول 6 و 4 متر تولید می‌شود. این ابعاد از کانکس به دلیل امکان حمل آسان طرفداران بیشتری دارند. کانکس‌های کارگاهی با طول 12 متر نیز تولید می‌شوند ولی به دلیل شرایط بارگیری و نصب سخت زیاد مورد استقبال خریداران قرار نمی‌گیرد کانکس کوچک.

قیمت ارزان برای کانکس کارگاهی

افرادی که به دنبال قیمت ارزان برای کانکس کارگاهی هستند، می‌توانند از ابعاد کوچکتر این نوع کانکس استفاده کنند. همچنین برای پیدا کردن کانکس‌های ارزان قیمت، بهتر است از کانکس‌های دست دوم استفاده شود.

 

b2n

yun

rizy